vineri, 16 martie 2012

Structura si navigare in promovarea SEO

Tehnica promovarii SEO este un domeniu aflat intr-o continua expansiune

Orice afacere online are nevoie de promovare seo. Poate doar un brand deja foarte cunoscut poate scapa de necesitatea unei astfel de strategii de marketing. Pe scurt, promovarea SEO este cea responsabila de locul ocupat de un site in raspunsurile oferite de motoarele de cautare pentru cativa termeni specifici. De data aceasta vom arunca un ochi asupra structurii directoarelor si a numelui fisierelor care apar in site-ul supus promovarii SEO.

 

Structura directoarelor

Indiferent daca aveti un site vechi sau unul nou creat , trebuie sa fiti foarte atent la structura lui pentru a facilita indexarea Google. Amintiti-va ca intregul URL al fiecarei pagini este primul (si poate cel mai important) bloc de text pe care Googlebot il intalneste pe orice pagina web. Dupa alegerea unui nume de domeniu bogat in cuvinte cheie, o parte importanta in promovarea SEO o constituie structura directoarelor si numele de fisiere utilizate.

 

Optimizarea structurii directoarelor

Dupa numele domeniului, urmatoarea oportunitate proeminenta pentru plasarea cuvintelor cheie este numele directoarelor. Ajungem, in felul acesta, la subiectul important al structurii site-ului si al navigarii prin site. Google va indexeaza site-ul raspandind PageRank peste paginile sale, aidoma unei zane care imprastie pulberea fermecata din bagheta. Poate va amintiti si analogia dintre un site bun si un arbore simetric (cu directoarele ca ramuri si paginile ca frunze). Pornind de la acest deziderat se pot formula cateva recomandari pentru sectiunea neprotejata http: a site-ului. Mai intai, pe cat posibil, limitati adancimea site-ului la maximum patru nivele (adica nicio pagina sa nu fie mai departe de trei cicluri de navigare de la pagina de baza). Daca puteti, tindeti spre trei niveluri. Apoi, limitati intinderea site-ului la maxim opt, prin „intindere” definid numarul maxim de pagini care se gasesc sub alta pagina de navigare. In felul acesta, numarul maxim de pagini total este de 1 + 83 = 513, care ar trebui sa fie mai mult decat suficient pentru majoritatea site-urilor, exceptandu-le pe cele cu continut foarte bogat.

 

Sistem de management

Pentru o structura de site cu patru niveluri (care respecta regulile privind simetria), se utilizeaza urmatoarea terminologie pentru a descrie diversele niveluri (bazat pe excelentul sistem de management al continutului Joomla): pagina de baza – pagina cea mai de sus din site, paginile de sectiuni – urmatorul nivel descendent (fiecare cu propriul ei director), paginile de categorii – urmatorul nivel descendent (din nou, fiecare cu propriul ei director) si paginile de continut – urmatorul nivel descendent.

 

Numar de pagini

In site-ul de extindere maxima, 1 + 8 + 64 = 73 de pagini vor fi devotate paginii de baza si paginilor de sectiuni si de categorii, care, in esenta, introduc urmatoarele niveluri descendente. In felul acesta, raman 513 – 73 = 440 disponibile pentru paginile de continut real.

In  general, se recomanda expresii cheie alcatuite din cate doua cuvinte atat pentru sectiuni, cat si pentru categorii, dar se preteaza utilizarea de expresii cheie din cate trei cuvinte pentru numele de fisier din paginile de continut, toate legate prin liniute de unire. In felul acesta, capatati suficient spatiu pentru plasarea expresiilor viabile – cu proximitatea cuvenita – in acest bloc de text foarte important. Lungimea totala a URL-ului ofera, de asemenea, oportunitati adecvatesi naturale pentru imbunatatirea densitatii cuvintelor cheie.

Structura directoarelor este logica si ajuta la orientarea utilizatorului uman catre locul unde se afla pe site. Faptul ca aceasta functioneaza bine si pentru motoarele de cautare nu este decat o coincidenta fericita .


web designer, promovare seo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu