sâmbătă, 17 martie 2012

Se pot face bani din publicitatea online?

Pe scurt, da. Pe larg, da, si inca foarte multi. Piata de profil a crescut foarte mult in ultimii 20 de ani, practic mergand mana in mana cu dezvoltarea internetului si a aplicatiilor usor de folosit, orientate spre utilizatorul mediu sau chiar novice. Web 2.0, care se refera la dezvoltarea siturilor si a aplicatiilor astfel incat sa poata fi folosite de oricine are si un caracter comercial destul de pronuntat. In masura in care utilizatorii petrec tot mai mult timp online, multe dintre tranzactiile de obicei facute in persoana (plata facturilor, cumparaturi, transferuri bancare) sa fie acum facute folosind internetul.

Blogurile si platformele de socializare online ii determina pe oameni sa petreaca si mai mult timp online. Spre deosebire de timpurile de inceput ale online-ului, acum oamenii produc continut, nu doar cauta informatie, astfel ca e si mult mai satisfacator sa petreci timp online, tinand cont ca e un mediu foarte convenabil pentru a-ti dezvolta o identitate profesionala.

Dar sa lasam cifrele sa vorbeasca pentru noi. In 1999, piata de publicitate online valora cu putin aproximativ 2-2.5 miliarde de dolari pe an, in timp ce 2011 valoreaza, doar in Statele Unite, aproape 27 miliarde de dolari pe an. Una dintre diferentele dintre 1999 si 2011 (pe langa conexiuni mai stabile, mai multe situri si calculatoare mai performante) e Google. Motorul de cautate cel mai folosit in lume generaza aproape 20% din toata publicitatea afisata online, iar criteriile sale de cautare si ordonare a siturilor e printre cele mai folosite metode de imbunatatire a sanselor de a avea un site cu mult trafic.

Pentru a avea succes pe Google, un site trebuie sa aiba continut nou si o campanie de promovare seo bine pusa la punct. Aceste servicii sunt oferite de obicei de companii specializate, care pot, intr-o perioada realista de timp (niciodata peste noapte) sa aduca multi vizitatori si multi posibili cumparatori pe site. O data ce partea de optimizare seo a unui site e bine implementata, se poate trece la profit.

Acum, exista mai multe moduri in care un site sau o retea de situri poate fi folosita pentru a genera capital. In primul rand, daca situl se ocupa cu vanzarea unor produse sau servicii, mai multi vizitatori inseamna mai multi potentiali clienti. Acest fapt e cu atat mai clar cu cat cei mai multi oameni care ajung pe respectivul site o fac cautand produsul sau serviciul care poate fi cumparat de pe site. Apoi, o alta metoda foarte la indemana e afisarea de reclame pe site. Acest lucru poate fi facut automat, printr-un AdServer, care e un calculator care posteaza reclame automat pe diverse situri. De multe ori, reclamele sunt afisate in functie de profilul vizitatorului- locatie, comportament online, preferinte etc., pentru a mari sansele ca acesta sa acceseze linkul.

Exista si tipuri de publicitate mai traditionala, in care poti incheia contracte cu diverse companii pentru a le oferi spatiu pe siteul tau. Profitul tau poate fi fix de la inceput (banner-ul sta pe site un anumit timp in schimbul unei anumite sume de bani), sau dinamic, in functie de cata lume acceseaza linkul respectiv sau in functie de traficul pe care il atragi in perioada data. De asemenea, poti derula campanii de email marketing, prin care poti trimite oferte pe email celor care au ales sa-si ofere adresa de mail, dar multe astfel de campanii sunt confundate cu spam-ul.


promovare web, optimizare seo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu