miercuri, 7 martie 2012

Siturile de anunturi si interactivitatea

Una dintre cerintele de baza ale unui produs online de succes e interactivitatea. Daca la inceputurile internetului, caracteristicile tehnice atat ale retelelor, cat si ale calculatoarelor, nu permiteau o interactiune foarte pronuntata intre continut si utilizator, progresele din ultimii cativa ani- practic de la aparitia web 2.0- au fortat limitele raportului dintre ceea ce e pe internet si cei care cauta informatia. De exemplu, daca inainte era posibil doar sa vezi o poza intr-o fereastra de internet si cam atat, acum poti sa o editezi direct in browser, o poti impartasi cu prietenii pe Facebook sau o poti mixa cu alte elemente multimedia, precum un clip audio sau text, pentru a crea content nou.

Siturile de anunturi gratuite nu au ramas in urma din acest punct de vedere si incearca sa ofere cat mai multe optiuni de interactivitate vizitatorilor lor. Pana la urma, tinand cont ca aceste situri ofera, intr-un fel, acelasi tip de continut, batalia poate fi castigata de o interfata inovatoare si folosirea unor unelte simple, adesea gratuite, pe care oricine poate invata sa le foloseasca. Cand un user posteaza sau citeste anunturi gratis pe un site, structura tehnica a acelui site trebuie sa fie indeajuns de functional pentru a permite o interactiune in timp real, care sa fie in acelasi timp utila si distractiva. In primul rand, elementele grafice din fereastra, si anume pozele, trebuie sa fie manipulabile. In cazul in care uploadezi o poza, trebuie sa ai optiunea de a alege o anumita calitate, posibilitatea de a seta un thumbnail si de a scrie o definitie a pozei. Desigur, in cazul portalurilor de anunturi gratuite online, trebuie sa existe si un modul de galerie, care sa-ti permita sa folosesti mai mult de o poza.

 Pe de alta parte, daca citesti un anunt, trebuie sa fie posibil sa deschizi poza intr-o pagina separata, sa modifici marimea acesteia pentru a vedea mai multe detalii etc. Desigur, si clipurile video ar trebui sa fie prezente intr-un anunt, mai ales in anunturi imobiliare, vanzari/cumparari masini sau matrimoniale. Clipurile trebuie prezentate in mai multe versiuni de calitate, astfel incat cei care au o conexiune rapida si un calculator decent, sa poata vedea o versiune la calitate cat mai buna. Acest efort nu e foarte mare pentru administratorii siturilor, pentru ca de multe ori utilizatorii doar retransmit clipul de un portal de profil (Youtube, Vimeo), nefolosind latimea de banda sau spatiul de stocare al sitului de anunturi. Dar poate cel mai important element legat de interactivitate e oferirea optiunii de a comenta anunturile si de a permite sa fie redistribuite prin butoane de Facebook sau Google+.

Sectiunile de comentarii trebuie sa fie active si deschise oricui pentru ca aceasta libertate de manevra ii face pe vizitatori sa creada ca parerea lor conteaza si ca pot interactiona atat cu cei care au postat anuntul, cat si cu cei care au ceva de spus legat de acel subiect. Pana la urma, e o dovada de democratie online absolut necesara. Apoi, faptul ca userii impartasesc pe Facebook, Hi5 si alte retele de socializare, cresc vizibilitatea atat a anuntului, cat si a sitului in general. Desigur, cu cat mai multi vizitatori acceseaza pagina respectiva, cu atat cresc sansele de a vinde sau promova acel produs sau serviciu. Apoi, un trafic sporit de cititori poate fi convertit in obtinerea unei pozitii mai bune in rezultatele motoarelor de cautare si capitalizare pe baza vanzarii de reclame.  


anunturi timisoara, anunturi pe judete

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu